A Sonynak problémát okoz, hogy otthont találjon robotjai számára
A robot alkotója, Maszahiro Fudzsita „ő”-nek hívja „az” helyett – a Sony azonban egy komoly kérdéssel szembesül a mindenki szerint csodálatos, szinte simogatni való robottal kapcsolatban:
Ki fogja megvenni?
Amikor a Sony egy éve bemutatta a robotok legújabb változatait, melyekben tánc-algoritmus is volt, és képesek voltak egyszerű kommunikációra is az emberekkkel, a döntéshozók azt hitték, hogy a tavalyi év végére a robotok ára is lemegy majd a luxuskocsik árának szintjére.
Ez túl ambiciózus tervnek nyilvánult: a cég még mindig azon a kérdésen dolgozik, hogy ki akarhat egy humanoid robotot és mennyit lenne hajland érte fizetni.
„Soha nem adjuk fel a robot kommercializálását célzó törekvésünket” – mondja Fudzsita egy bemutatón, amit külföldi újságíróüknak tartottak.
A kérdésekre adott válaszában elmondta: a robot egy-két éven belül a piacra kerül. Az új változat sok tekintetben nőtte túl elődje képességeit: extra processzor gondoskodik a még gazdagabb beszélgetőképességről, különleges érzékelők, nehogy belegabalyodjon a gazda kezébe-lábába… annak ellenére, hogy a hatvan centis, hét kilós jószág aligha jelent veszélyt bárkire – még a bútorokra sem.
A robot most már saját térképet készít, hogy könnyebben ki tudjon kerülni bizonyos akadályokat, sőt, ha elesik, védekezésképp maga elé teszi karját.
A Sony célja e robotokkal az, hogy szórakoztassák gazdájukat . mások, mint a Honda Motor teljesen más úton indultak el. Az ő robotjuk, Asimo segíteni fog a rászorulóknak.
A robot egyelőre csak japánul beszél (e tekintetben máris lefőzött vagy hatmilliárd embert – a szerk.), de a cég ígéri, hogy hamarosan angolul és más nyelveken is képes lesz ugyanerre.
A Sony ugyanakkor a technológiából származó esetleges veszélyekre is felhívta a figyelmet. Könnyen előfordulhat például, hogy az egyébként természetesen a hálózatra kötött robot felett hackerek veszik át az irányítást és segítségével kikémlelik a házat vagy rendetlenséget okoznak.